6 Nisan 2015 Pazartesi

ASMA YAPRAĞINDA SARDALYE IZGARA


Cibalikapı Balıkçısı’ndan kitabının en sevdiğim bir başka tarifi de ”asma yaprağında sardalye ızgara”…
Ben bu tarifi yaparken soğan tozu olmadığından bir tane kuru soğanı ince doğrayıp sosuna kattım. Siz rendeleyebillirsiniz. Soğan tozuna göre daha sağlıklı!

Bir de sardalyeler kılçılı idi. Temizlemek istediğimde balık parçalanıyordu; ben de kılçıklı pişirmeye karar verdim. Kılçıklı da olsa pek güzel yedik ama unutmayın ki ben bir Karadenizliyim, hamsiyi çiğ yemiş insanım, ızgarasını da kılçığıyla götürürüm, bana sorun olmaz!
Siz en iyisi balıkçıdan hazır kılçıksız sardalye alın, hiç uğraşmayın!



Malum sardalye pek büyük bir balık değil, dolayısıyla balığın büyüklüğüne göre asma yaprağınızı bir kaç parçaya bölmeniz iyi olur. Yaprağın incesi makbul ve sararken ne kadar az kat yaparsanır okadar iyi.
Sardalyenin en lezzetli zamanı yağlandığı yaz aylarıdır. Eh o zaman bu tarif de yaz'ı ve balığı sevenlere gelsin!

MALZEMELER:
  • 1kg sardalye balığı-kılçıksız
  • Asma yaprağı-salamura, balık adeti kadar
  • 3 diş sarmısak-ezilmiş
  • 1 çay bardağı sızma zeytinyağı
  • 1 kuru soğan-ince çentilmiş ya da 1 tatlı kaşığı soğan tozu
  • 1 çay kaşığı karabiber-mümkünse taze çekilmiş
  • Tuz

YAPILIŞI:

Asma yapraklarını tuzunu atması için ılık suda bekletin, birkaç sefer suyunu değiştirin.
Sarmısakları tuzla havanda dövün ya da bir eziciden geçirin. Zeytinyağ, soğan, tuz ve karabiberle karıştırıp bir sos hazırlayın.
Sardalye filetoları bu sosa yatırın ve en az 2 saat marine edin.
Marine edilmiş sardalyeleri tuzunu atmış asma yapraklarına tek tek, yaprak sarması yapar gibi sarın.
Izgarada her iki tarafı kızarana dek pişirin. Bir altarnetif: Ben döküm demir bir ızgara tava kullandım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder