25 Şubat 2015 Çarşamba

LAVANTALI SÜTLAÇ

Canım ne zamandır lavantalı sütlaç çekiyordu. Aslında daha önce yapmışlığım yok ama güzel ve egzotik bir tat olacağına eminim. Ama lavantayı neden bulacağım dır…



Geçen hafta doğal yaşam parkına gittik fotoğraf çekerken baktım  parkın heryerine lavanta dikmişler. Gani gani lavanta var etrafta, bir dal kopartıp eve getirdim.

Birkaç gün geçikmeyle niyahet sültacımı pişirdim. Aşağıdaki malzeme ile 5 tane küçük kase çıkıyor. Siz miktarı artırarak daha fazla yapabilirsiniz. Bu arada kullandığım pirinç evde artmış, kabın dibinde kalmış ekonomik market piriçlerinden küçük taneli bir cinsti. Sütlaç yaparken pirincin cinsi önemli, sütlacınızın ne kadar su kaldıracağını ve diğer malzemelerin miktarını da değiştirir, bilginize.



 MALZEMELER:
  • 1/2 su bardağı pirinç
  • 1,5 su bardağı su
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 bardak toz şeker
  • 1-2 dal taze lavanta
  • 1 çorba kaşığı mısır nişastası

YAPILIŞI:
Önce piriçleri suya atıp yumuşayıncaya kadar kaynattım. Sonra süzüp bi kanera koydum.
Sütü bir kaba koyup ısıtırken lavanta dallarını ekledim. Kaynayıncaya dek içinde tuttum ama ara sıra sütün tadını kontrol ederek aroması istediğim düzeye geldiğinde içinden aldım.Siz de kendi damak zevinize göre bu süreyi ayarlayın zaten acı bir tat olmaması için sık sık süte geçen aromayı kontrol edin.
Nişastayı az bir suyla küçük bir kapta eritin ve süte eklemeden önce üzerine sıcak sütten koyarak seyreltin.
Pişmiş pirinçleri kaynayan süte katın ve 1-2 dk karıştırıp ardından şekerini ekleyin yine 1-2 dk karıştırıp sulandırdığınız mısır nisaştasını ilave edin. 2dk daha kaynatıp kaselere bölüştürün.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder