24 Mart 2017 Cuma

MARİNE SALDALYE



Tarif,Şemsa Denizsel'in ''Kulaktan Dolma Tarifler'' blogundan ve hamsi ile yapılmış bir meze....
Ben de Bostanlı pazarında taze ve hazır temizlenmiş miss gibi sardalye bulunca hamsi yerine saldalye ile yapmaya karar verdim.

Deneysel oldu ama güzel oldu. Burda temel pişirme asit ile yani çiğden alınan sardalyeler sirke ve limonunun asidi ile pişiyor.


Malzemeler:
  • Yarım kilo kılçıkları dahil temizlenmiş taze saldalye ya da hamsi
  • Elma ve pirinç sirkesi karışımı-pirinç sirkesi yoksa sadece elma sirkesi de olur.
  • 1 limomun suyu
  • Taze sarımsak -ben taze soğan kullandım.
  • Sızma zeytinyağı
  • Acı pul biber, topan kekik
Yapılışı:

Sardalyeleri derili yüzleri altta kalacak şekilde düz bir kaba dizin. Her bir katı tuzlayın, üstüne sirke-limon karışımını dökün. Üstünü geçecek kadar marinesi olması lazım.
Hepsini dizince ağzını kapatıp buzdolabına kaldırın. Normalde 3-4 saat yeterli ama ben gece hazırladığım için ertesi güne kadar marinesinde kaldı ve çok güzel pişti. Balıkların rengi değiştiğinde de piştiğini anlayabilirsiniz.

Balıkları süzerek yiyeceğimiz kadarını güzel bir servis tabağına dizdim. Üstlerine sızma zeytinyağı gezdirdim.
Taze soğanı ince ince doğradım siz taze sarımsakla da yapabilirsiniz.
Biraz pul biber ve kekikle beraber üstüne serpiştirdim.
Ufff ne acayip birşey oldu...
Tam mezelik, biz akşam yemeğimize yandaş yaptık bandıra bandıra yedik.



2 yorum:

  1. Oo, Sedacım dönmüş buralara harika bir tarifle:-)
    Güzel görünüyor. En kısa zamanda deneyeceğim bende, şarapla çok güzel olacak gibi:-)
    Öptüm şekercim.

    YanıtlaSil
  2. Aze'cim teşekküler :)
    Özellikle beyaz ya da rose şarapla ama illaki rakiyla da nefis olur...
    Şimdiden afiyet olsun..

    YanıtlaSil